28 Şubat 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.VI - SENA ÇEVİK/SANATÇI


sena çevik uzun zamandır yaptıkları ettikleriyle dikkatimi çekiyor. bu ülkede umut var dedirtecek ender insanlardan. grafik tasarım, illüstrasyon, moda tasarımı, resim.. bu liste uzar gider. sena bütün bu alanlarda söylecek sözünün olduğunu sukunetle ve net bir tavırla gösterdi. boa markası için tasarladığı kaftanlardan ikisini rotterdam tarih müzesi satın aldı ve kimsenin ruhu duymadı mesela. sanat ve müzik okulu kurma projesi var.. şu anda galeri x-ist'te "sena 2" isimli sergisi devam ediyor.

12:34pmSena
selam
12:35pmErel
selaaam:)

12:35pmSena
buyrun sizi dinliyorum
12:36pmErel
senin sergini hala göremedim, bugün gitmeyi planlıyorum

12:36pmSena
ben de gidiyorum bugun. gorusebiliriz belki..
2 gibi oralardayim
12:37pmErel
harika, öğleden sonra.. ben harhalde 4 gibi orda olabilirim.. ama gitmesem de şimdi burada seni yakalamışken cumartesi sohbetlni yapalım, ne dersin?

12:37pmSena
anlastik. yapalim.
12:38pmErel
süper.
bu senin 2. sergin x-ist'teki, değil mi?

12:39pmSena
evet. ilk sergiyi bir dostumun destegiyle bugunku playstudio'nun yerinde acmistim.
bu da 2.
12:39pmErel
adına da kısaca "sena2" demişsiniz, fazla lafı dolandırmadan..

12:40pmSena
ikiz yegenlerim oldu 2 aylık oldular, onlara itafen de '2' iyi oturdu hayatımda.
12:41pmErel
2 iyidir, 2debir de öyle..:))) biz seninle en son, boa'da kalmıştık. ne oldu boa? yurtdışına gittin markanla, orada defile yaptın..

12:42pmSena
boa devam ediyor. yaz koleksiyonunu yapiyorz su an.
rotterdam da kış koleksiyonunu sergiledik.ilk defilemizi de yapmis olduk.
12:43pmErel
evet, biliyorum..

12:43pmSena
bir surpriz de yasadık.
12:43pmErel
ne gibi?

12:44pmSena
dutch bir tasarımcıya defileden 3 hafta once kıs koleksiyonun parcası olan kaftanlardan yolladık. baskısız, dikilmis haliyle.
12:44pmErel
aaa, evet..yazıldı hatta??

12:44pmSena
bu tasarımcı da dikis ve organik boyalarla kendi parcalarini uretti
3 kaftan. meger hollanda tarihinde ilk kez turk ve dutch tasarımcılar birlikte bir is uretmisler.
defile sonunda rotterdam history museum kaftanların 2 sini satın aldı ve muzenin sabit koleksiyonuna ekledi.
12:45pmErel
galiba hayatımda ilk kez bir kaftanı sevdim ben..yoksa folklorist şeyler pek ilgimi çekmez

12:46pmSena
rotterdam'a yolu dusen olursa, boa kaftanlar muzede.
12:46pmErel
bu müthiş bir şey..ve de ne kadar duyudu, ne kadar bilindi, nereyse hiç!

12:46pmSena
ben severim kaftanları.biz tabii sadece kalıbını kullanarak tasarimini guncellestirdik.
12:47pmErel
işte o güncellemeler sevdirdi bana:)

12:47pmSena
bu pek duyulmadı aslında. yabancı birkac website'de yayınlandi haber ve koleksiyon.
turkiye'den Gaste yazdı sadece.
12:47pmErel
yazık.. sevindim boa'nın devam etmesine bu arada..

12:48pmSena
ben de. heyecanlandiriyor bizi de.
insanlara %100 organik, tasarim ve bilgiyle desteklenmis urunler sunuyoruz. keyifli baya.
iyi de yorumlar aliyoruz.
bir 'fan' listemiz var bile.
12:49pmErel
ama öte yandan daha bir dolu iş var yaptığın. gene tasarım ama farklı farklı alanları..sende sınır tanımayan sanatçılardansın.

12:50pmSena
ben calismayi ve uretmeyi cok seviyorum. urettigim surece var oluyorum,saglikli oluyorum.
aklimda bircok proje var.
en onemli projem okul.
12:50pmErel
bunun ne demek olduğunu biliyorum.. öbür türlüsü cinnet olurdu..
okul?

12:51pmSena
turkiye'de iyi bir sanat-muzik okulu kurmak istiyorum.
12:51pmErel
ciddi misin? anlatsana biraz

12:51pmSena
biraz daha var buna ama hedefim bu simdilik
evet cok ciddiyim. aldigim egitimi bir sekilde aktarmak istiyorum.
benim gibi bir suru insan var etrafimda.
keyifli bir okul olacak bizimki.
12:53pmErel
eminim öyle olacaktır.. umutlandırıcı..

12:53pmSena
cook.
12:53pmErel
tershane'yi de kuranlardansın, orası ne vaziyette?

12:54pmSena
tershane simdilik yeni projeye kadar suskun.bahara dogru canlaniriz yine dusunuyorum.
tershane ve okul birbirni destekleyen fikirlerdi aslında.
ben tuzla'daki mekani bir cesit sanat uretim mekanina cevirmek icin ugrastim ve residency olmasını istedim.
ama ekonomik kosullardan olamadi.
sponsor ve desteksiz kolay olmuyor bu isler...
12:56pmErel
bilmez miyim..

12:56pmSena
suan tershane mekansız bir proje.yani fikri olan herkes
bizimle konusup tershane icin proje uretebilir.
12:56pmErel
gezici ve yurtsuz yanı

12:56pmSena
halka actik yani.
evet aynen oyle.
12:57pmErel
belki de böyle daha verimli olur, fikrin mekanlaşması gerekmez illa ki..
benim dikkatimi çeken sende şu; sen kendi işinin işçisi olduğun için sahici şeyler çıkıyor ortaya..

12:58pmSena
iyi fikirler dogal olarak mekanlarini da buluyorlar.benim urettigim projelerde de ilk adam ben oldugumdan,ben de icine katıiiyorum. yani kimse bir sey yapmasa da bir is uretiliyor.
simdiye kadar hep ilgi gorduk ve cok da ureticimiz oldu.
neyse ki.
12:59pmErel
bir de turistik sanatçılar var, pazarlamacı olanlar, basınla ve mikrofonla dolaşanlar..

1:00pmSena
evet var.
onlar da oyle mutlular.
1:01pmSena
aslinda sanatcinin ihtiyaci da var buna. bizim insanlarimizi biraz deyim yerindeyse, durtmen gerekiyor.
yoksa kimse, aman ne proje var istanbulda,bir bakayım demiyor.
1:02pmErel
doğru, hafıza sorunu da olduğu için..

1:02pmSena
en basitinden sen benimle su an konusuyor olmasan, ne boa'dan, ne tershane'den haber alamazlardi.
1:04pmErel
aynen.. zaten bu yüzden özellikli bulduğum, değer yaratan insanlarla konuşuyorum burada..

1:05pmSena
cok iyi yapiyorsun. bir bellek tutmak iste yaptigin. cok da degerli.
projelerin disinda, sergim daha kisisel bir sey tabii. icineki bilgi ve kodlamalar yine evrensel ama isler bu sefer tamamen benden cikma...
1:06pmErel
biraz bahsetsene.. hareket noktası neydi mesela?

1:07pmSena
tamamen yasamla alakali. kendi hayatim uzerinden bilgi akrariyorum.
hayat-nasıl calistigi-beden, mekanizmamiz, bilgiyi nasil sakladigimiz,evrenin sistemleri...
tabii guncel isler de var. ve kavramlar..
mesela ablamin hamileligi ve bebeklerin gelisimi bana muthis bir bilgiyi sundu.
1:09pmErel
öyle mi?

1:09pmSena
kadin, bedeni,doga da ki yeri, tum evrendeki yeri.
kafa ve kaba olarak ayiridim.
1:09pmErel
ve doğum mucizesi..

1:10pmSena
evet, gercek bir mucize. 9 ay boyunca bebekleri ve ablami kameraya aldim.
dunyanin gelisimiyle bir insanin gelisimi ayni.
1:10pmErel
sergide var mı bu görüntüler?

1:10pmSena
tamamen ayni.mikro ve makro sistemler.
1:11pmErel
kayıtlar yani?

1:11pmSena
videolar yok,resimler var.
1:11pmErel
llüstatif resimler daha ziyade değil mi?

1:11pmSena
onlari sonra baska bir sergiye eklicem.
tuvaller var, yagli boya-akrilik.
illustrasyonlar da var-genelde murekkep kullaniyorum.
1:12pmErel
gördüğüm kadarıyla x-ist'e dar gelmiş eserler..

1:12pmSena
tuvallerin on calismalari genelde cizim olarak cikiyor.
sonra doymus olan bilgiyi tuvale tasiyorum.
evet. baya bir kalabalikti isler,eledik ama yine de cok is var.
1:13pmErel
çok merak ettim, bugün kesin gidiyorum..

1:13pmSena
minimal bir sergi olamadi.
1:13pmErel
öyle gibi.. senacım çok teşekkür ederim sohbet için.. müthiş zevk aldım seninle konuşmaktan..

1:13pmSena
2007-2009 araliginda en doymus parcalari sergiliyoruz.
ben tesekkur ederim erel. 2debir de, bu konusma da cok keyifli benim icin.
ben de elimden geldigince blog'unu desteklemeye calisacagim.
1:15pmErel
çok teşekkürler.. umarım birlikte de bir şeyler yaparız gelecekte..

1:15pmSena
eminim yapariz.basladik bile.
sergide gorusmek uzere.
1:15pmErel
evet

1:15pmSena
www.boastudio.org
bu da merak edenler icin,boa nin adresi...
kendine cok iyi bak!
1:16pmErel
evet, zaten ben de ekleyecektim.. sen de öyle senacım.. çokk sevgiler..

1:16pmSena
bye!
1:17pmErel
byee.
.

Hiç yorum yok: