24 Ekim 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.23-DENİZ ÇİFT/ GRAFİK TASARIMCI/STREET ARTIST/PROJE İNSANI


deniz çift'i 2'debir dergisinin ilk sayısını çıkardığım sıralarda, yani 2005'te tanıdım. meraklı, zeki, zevkli ve yerinde duramayan biriydi. değişmedi. bu özelliklerine müthiş projelerin insanı olma özelliği eklendi. tembellikten çalışkanlığa geçti. bomba-fonda oldu. lo&loud'u yarattı ailesiyle, mekan tasarımları yaptı, yapmaya da devam ediyor. sokak çocuğu ruhlu deniz, o kadar renkli bir insan ki burada işlerini konuştuk ama siz bizi bir de geyik yaparken görmelisiniz.. bir dahaki sefere inşallah..:))

14:24Erel
ohhh, sonunda seni yakalıdım yaa..
14:25deniz

bir yere kaçtığım yok, paso burdayım zaten.

14:25Erel

e süper, o zaman cumartesi sohbetine hoş geldiniz efemm:))

14:25deniz

merabaaaa

14:26Erel

denizcim, bodosloma şu tesbiti yaparak başlamak istiyorum. tanıdığım en "arı" insanlardansın!

14:26deniz

arı... buna şaşırması mümkün bi sürü insan tanıyorum aslında.

lemur falan diye çağıran arkadaşlarım oldu.. lemur diyenler de tembel tarafımla samimi oldukları için öyle diyorlar.. stabil değil yani... arıyla lemur arasında gidip geliyorum..

14:28Erel

en güzeli.. ben biraz facebook'ta efsaneleşen, devleşen bomba-fonda'yı konuşalım istiyorum. nedir bu?

14:29deniz

valla bomba fonda...

14:29Erel

isim müthiş zaten..

14:29deniz

anlatıyorum uzun uzun hazırsan...

14:29Erel

hazırım, schiess loss!! (almnca: fırlat!!)

14:30deniz

önce adından başlamayı deniyorum:

2000 senesinde londra’daki bir pub’ın tuvalet kapısında tükenmez kalemle yazılmış “BOMBA-FONDA” adının, aslında bir müzik grubu olduğunu öğrenmeden önce çoktan işlerimde nick olarak kullanmaya başlamıştım. sonradan öğrendiğimde çok geçti, herkes çoktan beni bomba falan diye çağırıyordu. bunu sorup duranlara topluca cevabımdır...

14:31Erel

hah, şöyle derin bir nefes alsın o zaman insanlar.. peki devam..

bomba-fonda ne yer ne içer?

14:31deniz

rahat olsunlar

14:31Erel

evet dimi..:):)

14:31deniz

şu anda tost yiyor mesela... :):)

14:31Erel

hahahaha..

14:32deniz

1,5 sene once Facebook’da “grup nasıl açılıyor acaba?” diyerek “BOMBA-FONDA” adıyla bir grup açmış, sonra unutup gitmiştim. bir gün hatırlayıp baktığımda 80 üyeli, benim işlerimin fotoğraflarıyla dolu, kendi kendine gelişmiş organik bir grup buldum. 80 kişiye ayıp olmasın diye her gün ev sahipliği yaptığım, sokak sanatı, sokaklardaki acayiplikler, politika, vs. ile ilgili, yüzlerce kişinin fotoğraf paylaştığı, gülüp eğlendiği, kızıp sinirlendiği, kendince bir mizah sitesine dönüştü. Ve bugün itibariyle 1110 üyesi var (galiba). oraya da bekleriz.

14:33Erel

her şeyin farkındayım. ama bence bomba-fonda senin proje makinenin adı sanki. hatta markan..

14:34deniz

marka demek istemiyorum. bomba-fonda bi nick... markam ayrı: Lo&Loud

14:34Erel

lo&loud'u hemen alalım. bilmeyenlere..

14:35deniz

Lo & Loud ® Not Another Coffee Shop

14:35Erel

evet..

14:35deniz

Lo & Loud ® aslında şu anda bi coffeeshop

14:35Erel

ankara'da..

14:36deniz

ama aynı zamanda ailecek kullandığımız bi marka. adını ben buldum diye fazla sahiplensem de aslında kafe kısmıyla ankarada ailem ilgileniyor ama kafe'den ziyade..

14:36Erel

fotoğraflarını gördüm ve de gayet avrupai buldum..:):)

14:36deniz

pret-a-manger tarzı bir yer.. şöyle başladık, kardeşim de ben de fazla pimpirikli insanlarız. öyle her yerde her şeyi yememiz söz konusu değil. ama gurmelikten falan değil. tamamen hijyenle alakalı..

14:38Erel

ama gayet gurme duruyor..

14:38deniz

baktık 2miz de hazır paketli ve içinde ne olduğunu bilip güvendiğimiz yiyecekleri hiç düşünmeden tüketebiliyoruz (Boots, Pret-a-manger, vs) şöyle dedik, öyle yiyecekler olsun ki, katkı maddesi kullanılmasın, sağlıklı, annemiz yapmış gibi olsun, ama packaging'i de şık olsun ve kolay tüketilebilsin.

14:39Erel

packaging'ine vuruldum zaten..

14:39deniz

neticede yiyeceklerin ne olması gerektiğine annem karar veriyor. önce annem ve anneannem meşhur kurabiyelerini muffin'lerini falan yapıyorlardı ama yetişmeleri mümkün olmuyordu..

14:40Erel

derken?

14:40deniz

anneannecik günde 40 kutu kuki falan yaptıktan sora uykusunda sayıklamaya falan başladı..

14:40Erel

hahahaha..

14:40deniz

derken Ahmet Nejdet Sezer'in aşçısı yani cumhurbaşkanlığının eski ahçısı bize katıldı.

14:40Erel

vayyyy...

14:41deniz

şimdi annem ve anneannem tarif ediyor, o yapıyor, biz paketliyoruz..

14:41Erel

peki sen buradan nasıl yetişiyorsun?

14:41deniz

babayla dede de var işin içinde tabi. bussiness ve mimarlık gerektiren kısımlarda.

14:41Erel

tam bir aile şirketi yani!

14:41deniz

ben buradan dünyanın öbür ucuna bile yetişiyorum, sen ne diyorsun!

14:41Erel

tahmin ediyorum..

14:42deniz

burada tasarımları yapıp yolluyorum, kardeşim bastırıp kullanıyor.. çok zevkli. bir de facebook grubumuz var..

14:42Erel

yani sen tasarım işlerinden mesulsün..

14:42deniz

orda da şöyle bir yarış içindeyiz

14:42Erel

ne gibi?

14:42deniz

evet daha çok... yarış diyordum; içinde sattığımız yiyeceklerin adları geçen şarkılar falan bulup onları post ediyoruz..

14:43Erel

aaa ne hoşş..

14:43deniz

misal kelis:milkshake, blur-coffee&tv

14:43Erel

:))

14:43deniz

bu kardeşimle aramızda oyun böyle... aynı müzikler dükkanda da çalıyor sonra. ha bu arada, mekanın üst katı galeri. fakat sanat galerisi değil.

14:44Erel

öyle mi?

14:44deniz

kardeşim Hollywood prop collector, kendi eşyalarını sergiliyor. bu ay michael jackson tribute

14:45Erel

woww.. lo&loud istanbul'u ne zaman fethedecek?

14:45deniz

MJ.'ın meşhur parlayan eldiveni, smooth criminal ayakkabıları, billy jean ceketi, vs.. ben içime sinen bir yer bulduğum zaman sanıyorum. bu ara iş hırsı bastı... =)=)

14:47Erel

ne güzel, harika.. iş hırsı iyi bir şey kesinlikle.. peki denizcim, senin bir de sokak sanatçısı yönün var. orada daha "karanlık" işler yapıyorsun. onlar da devam mı? yoksa evcilleştin mi?

14:47deniz

hahahah! karanlık eveeeet.. o hep var bir yanda...

14:47Erel

olsun zaten!!

14:47deniz

eh ama evli barklı 30 küsur yaşında kadınım şurada... yavaşlıyor tabi hahhae.. onu da anlatabilirim..

14:48Erel

yaş kaç olursa olsun, ruh öyleyse değişmez..

14:48deniz

ankara'dan Istanbul’a taşındım.. arkadaşlarımla galatasaray’da yaşamaya ve cihangir’de cha! cha! cha! adlı ofisimizde çalışmaya başladım. her gün beraber çukurcuma’dan geçerek ofis-ev arasında gidip geliyorduk. yani yanımda hep yolları bilen birileri oluyordu ve ben de ankaralı bir tembel teneke olarak, hiç dikkat etmiyordum. tabi bir gün tek başıma gitmem gerekti. ve kaybolup deli gibi yokuşlar çıkmak zorunda kaldım. dedim ki, bu iş böyle olmaz. hansel-gratel tarzı bir çözüm buldum, hemen bir stencil yaptım... bütün yolumu işaretledim güzelce. o zaman çukurcuma hattında sadece nalan yırtmaç’ın işleri olduğundan karışması, kaybolması ihtimali de olmuyordu. güzel güzel gidip gelmeye başladım. derken insanların, stencil’ini yaptığım karakterden, aralarında BOMBA-FONDA diye bahsetmeye başladıklarını duyar oldum… oysa o karakter bendim. yani kendi fotoğraflarımdan ortaya çıkmıştı, ki bu da o zamanki tembelliktendir. kendi kendine mini bir urban legend haline geldi… (burda copy paste yaptım :P:P )

14:49Erel

nefis bir hikaye.. iyi oldu, kestirmeden.. denizcim web adreslerini de verir misin, meraklıları için..

14:50deniz

hemmen:

şu facebook:

http://www.facebook.com/group.php?gid=18690971133&ref=ts

bu streetart locator:

http://www.streetartlocator.com/profile.php?profile=1186

14:51Erel

başka var mı yoksa?

14:51deniz

bi de bu http://www.spraygraphic.com/bombafonda

bi de blog var:

14:52Erel

onu de ver tam olsun..:):)

14:52deniz

www.blogspot.bombafonda

14:53Erel

tamam, süper.. bu sohbet biraz tanıtım kampanyası gibi oldu.

14:53deniz

uff evet olmasın, değiştir özelime gir :P:P

14:54Erel

olsun, ben senin işlerini beğenerek takip ediyorum.. bir dahaki sefer geyik yaparız.. bu iyi oldu böyle..

14:54deniz

geyikte sınır tanımam.. ha bişi diyeceğim..

14:54Erel

aynen. en sevidiğim uğraşlardan.. akarım, sınır tanımam ben de.. seninle radyo programı yapalım beraber..

14:55deniz

yapalıııımmm!!

14:55Erel

geyik muhabbeti ve iyi müzik olsun.. ciddiyim!!

14:55deniz

olur valla ben de ciddiyim... bana konuşmak olsun zaten...

14:56Erel

hahahaha... hemen bir araya gelelim bunun için.. bitmez bu sohbet, sana söyleyeyim.. ama bir nokta koyalım şimdilik..

14:56deniz

şikayetçi olanlar olabilir ama bunu kanalize etmek lazım... 2izlerdin sen de di mi? hahahah! evet yeter.

14:56Erel

tabi ki ikizlerim, forever!!

14:56deniz

yaaa bak... ondan oluyor hep.

14:57Erel

bence de.. denizcim, çok teşekkürler.. haberleşelim en kısa zamanda..

14:57deniz

ben de sana sorucam... bi daha sefere

:*:* saol çooook!!!! baybaaaay!

14:57Erel

olur tabii.. memnuniyetle

xxxxxx

14:57deniz

XXX

deniz

EREL BİŞİ DİYCEM
unuttum!

15:06Erel

söyle..

15:06deniz

bomba fonda'nın tam bomba-fonda olduğu fotoğraf, senin dergide yayınlanan barış'ın çektiği benim fotoğrafımdı!!! =)=) ilk 3 renkli stencilimi o fotoğraftan yaptım.. (yukarıdaki foto)

15:06Erel

aaaaa evet yaaa..

15:07deniz

evet möhim!


Hiç yorum yok: