17 Ekim 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.22- KUBİLAY TUNÇER/ SİHİRBAZ/OYUNCU/YAZAR/PERFORMANS SANATÇISI/ÖĞRETİM GÖREVLİSİ


kubilay tunçer ile güzelim max dergisi'nde komşu köşecilerdik. ilk öyle tanıdık birbirimizi. ama o o kadar çok şeyle iştigal ediyor ki, yazarlık, oyunculuk, hocalık.. liste uzar gider. ama türkiye onu sihirbazlığıyla tanıyor. gösterilerine geçen sene gidemedim ama 27 ekim'de hayalbistro'dakine gideceğim, yemin ederim.. zevkli bir söyleşi yaptık, buyurunuz:

13:51Erel
güncel sanat kokan istanbul'muzda sihirbaz olarak kendini yalnız hissediyor musun şu aralar?


13:51Kubilay
cevap veriyorum: hayır:)

13:52Erel
:))) tahmin etmiştim.. o zaman sihirbazlık için üç neden söyler misin?


13:52Kubilay
hayata nanik yapmak. başka nedene gerek de yok.

13:53Erel
geçici olduğunu her daim hatırlamak/hatırlatmak da olabilir mi?


13:53Kubilay
hayatın mı?

13:53Erel
evet.


13:54Kubilay
"a living illusion is better than dead reality" - igor stravinsky

13:54Erel
güzelmiş... hatırlamayı mı, hatırayı mı seversin yoksa bugüncü müsün?


13:55Kubilay
hayal ile hatıra arasında bir yerde sıkıştığımıza inanırım.

13:56Erel
sen de mi?


13:56Kubilay
"mahzen-i esrarın kapısını çaldım, çocukluğummuş bana bakır gözleriyle gülümseyen".

13:57Erel
aaaaa, nereden çıkıyor bu sözler, müthişş.. peki başka direkt bir soru o zaman. otel mi ev mi?


13:58Kubilay
ne yapmak için? parti mi?

13:58Erel
hahahaha.. hayır, yaşamak için..


13:58Kubilay
otelde yaşanır mı be? yahya kemal miyim ben?

13:59Erel
hehahehehe... peki, büyük ev mi küçük ev mi?


14:00Kubilay
büyük iyidir.

14:00Erel
müzikle aran nasıl? hiç düşünmeden sevdiğin grup/şarkıcı söyle..


14:01Kubilay
wagner. klasikçiyim ben.

14:02Erel
ciddi misin, klasik seviyorsun, ne hoşş.. peki sence bu sohbete hangi müzik giderdi?


14:03Kubilay
boulez veya shostakovic

14:04Erel
hmmm.. cahilim ben klasik müzikte ama sohbet sonrası hemen araştıracağım bu isimleri.. hangisi daha güçlü? müzik mi, politika mı, sihirbazlık mı?


14:04Kubilay
müzik.

14:05Erel
yaşasın. ben de öyle düşünüyorum.. dünyaya, herkesin duyacağı ne söylemek isterdin?


14:05Kubilay
dikkat kandırılıyorsunuz !

14:06Erel
hem de nasıl. önerin?


14:06Kubilay
az konuşmak.

14:06Erel
ve de daha çok yapmak gibi mi?


14:07Kubilay
yok. az da yapmak. biraz durmak lazım, biraz frene basmak lazım. dünyanın toplam entropisini düşürmek lazım.

14:08Erel
yavaşlamak değil mi, biraz daha görerek, farkederek yaşamak.. bakmak, beklemek, telaş etmemek etc.


14:08Kubilay
oblamov okumak lazım yeniden. o güzel anlatmıştı.

14:09Erel
evet, evet, kesinlikle.. sen neye gülersin en çok?


14:10Kubilay
eski fıkralara. bin yıllık arkadaşların anlattığı, hep gülmüş olduğun hikayelere.

14:11Erel
2009 yılında bir sahtekarı nasıl anlarız sence?


14:12Kubilay
fazla konuşuyorsa sahtekardır

14:13Erel
olabilir, fazla konuşan, yerli yersiz konuşan zararlı bir şey bence de.. en çok onlardan mı uzak durursun?


14:14Kubilay
kötü kokanlardan uzak dururum ben. onun dışında kimseden uzak durmam. bana bir şey olmaz.

14:15Erel
nasıl korunursun? muska, nazar boncuğu yaksa başka enerjiler mi?


14:16Kubilay
bana bir şey olmaz. olsa da bir şey olmaz. bir şey olsa da bir şey olmaz. fazla önemsememeli insan kendini.

14:17Erel
:):) son olarak, isminden ve hal ve gidişinden memnun musun? 1'den 10' kadar değerlendirecek olursan mesela?


14:20Kubilay
benimki borsa gibi, bir iner bir çıkar. hipomaniyle depresyon arasında gider gelir- teknik tabirle cyclothymia psikozunu andırır. 1'le 10 arasında değişir durur.

14:21Erel
hmmm.. aslında son soruyu şimdi sormak istiyorum. biraz kaçınılmaz olarak. özel bir gücün olsaydı, ne olmasını isterdin? malum, bu konuyla alakalı deli gibi filmler, diziler dolanıyor etrafta..


14:22Kubilay
var zaten özel bir gücüm. hangisini soruyorsun?

14:22Erel
en hakiki olanı o zaman?


14:23Kubilay
yok. sen hangisini soruyorsun?

14:23Erel
ne bileyim zihin okuma, görünmezlik vs.


14:24Kubilay
zihin okuyorum. onda abartılacak birşey yok.hiç görmedin mi gösterilerimde?

14:25Erel
yıkıldım. hicap duydum. utandım. yeri gelmişken o zaman yeni gösteri ne zaman? nerede? hemen iletelim bana ve herkese!!


14:25Kubilay
estafurullah. yeni şov 27 ekim. hayalkahvesibistro

14:26Erel
aa, yakınmış da, geleceğim, hem de en ön sırada olmak suretiyle..:):) teşekkür ederim kubilay. çok zevk aldım seninle sohbet etmekten..


14:26Kubilay
ben de. sevgiler. :):)

Hiç yorum yok: