23 Mayıs 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.14- SIMAY BULBUL/MODA TASARIMCISI


simay bülbül bu ülkenin yetenekli evlatlarından. yurtdışında aldığı moda tasarımı eğitimini koşarak geldiği türkiye'de kendi ismiyle yıllardır başarıyla yürütüyor. keçe ve deri en sevdiği materyaller ve bu malzemeleri tasarımlarında harikulade bir şekilde uyguluyor. aslında pekçok hayalini 30 yaşına gelmeden gerçekleştirmiş ama daha fazlasını istiyor. bu sabah onu yakaladım ve onunla sohbet ettim...
Erel
simay günaydın..

09:47Simay
günaydın
09:48Erel
galata moda'da fazla sohbet edemedik ama senden gelen maillerle update oluyorum yaptıklarınla:)

09:48Simay
::)
bir gün atölyeye de gel
beklerim her zaman
09:49Erel
memnuniyetle.. vaktin varsa kısa bir röp yapalım mı 2'debir blogu için?

09:49Simay
tabi ki dee, çok sevinirim
09:50Erel
süperr.. sen kendi atölyeni kurdun bir süre önce ve de kendi tasarımlarını açtığın butikte satıyorsun.. biraz anlatsana, nasıl gidiyor?
yanılışım varsa da düzelt:)

09:51Simay
evt kendi atölyemi kuralı 2 seneyi geçti. sende biliyorsun ki bu süreç çok zorlu.
09:52Erel
hem de nasıl.. hele şu dönem..

09:52Simay
tasarımlarımı buradan showroom'dan ve çeşitli butiklerden satıyorum
en önemlisi de ümit ünal doors

09:52Erel
orada da satıyorsun, değil mi?

09:53Simay
yılbaşından beri ürünlerim doors'ta özel ufak bir bölümde satılıyor
09:53Erel
galata moda ve itkib'in sana faydası daha doğrusu katkısı oluyor mu?

09:54Simay
galata moda'nın çok büyük katısı var tabii
09:54Erel
tanıtım açısından en başta değil mi?

09:54Simay
hem PR hem yeni müşteriler adına
tanıtımdaki payı çok büyük
09:54Erel
bir nevi "koruma altında" gibi oluyorsun??

09:54Simay
itkib'den de deri tanıtım grubunun çok önemli desteği var. bu sene bana tek deri tasarımcısı olarak destek vermeye başladılar
09:55Erel
öyle mi, harika bir gelişme bu! ama gene de genç tasarımcıların daha fazla destek görmesi gerek..
medyanın dikkatini çekmek lazım. bu anlamda da şanslı sayılırsın gibi geliyor bana..

09:56Simay
evt evt
tabii de
ilk defa bir tasarımcıya destek veriyorlar
deri grubu
ama devamını getirecekler
fakat öncesinde deri tasarımcısı yetişmesi lazım:)
çünkü çok az
bunun içinde eğitim projeleri ypıcaz
ben birçok okula gidip seminer veriyorum zaten
09:58Erel
umarım öyle olur, desteklemeyi sürdürürler.. eğtim projlerini bilmiyordum.. yine itkib'in girişimi mi bu?

09:58Simay
yok
09:58Erel
yani deri tasarımı ile ilgili?

09:59Simay
yani itkib'in de çok var biliyosun
09:59Erel
evet

09:59Simay
bu ayrı olacak
ben gönüllü olarak birçok okula gidiyorum zaten
ve deriyi anlatmaya çalışıyorum
10:00Erel
peki sen tasarıma başlarken de deri üzerine tasarım yapıyordun değil mi? yani doğrudan buna yöneldin..

10:00Simay
yokkkk
herkes gibi tekstil önce
2003 de deri yarışmasında 1. oldum
ondan sonra deri başladı
10:01Erel
anladım, zaten dediğin gibi deride tasarımcı çok daha az var.. belki de ayrışmak için de doğru istikamet oldu?

10:02Simay
evt evt
10:03Erel
sen de biliyorsun ki bir tasarımcı için moda dergileriyle ortak işler yapmak çok önemli. o anlamda yeterince destek görüyor musun?

10:03Simay
evt kesinlile çok önemli
10:04Erel
yani tanıtımın önemli bir parçası..

10:04Simay
destek tabiki de görüyorum ama
daha güzel projeler yapılsa eminim daha da iyi olacak
10:05Erel
bir de şu var; bir tasarımcının kendi dünyasını net bir şekilde ifade edebilmesi için doğru bir ekiple çalışması gerek. yani fotoğrafçı, styling, saç, makyaj etc. bu konuda türkiye'de hala tam oturmuş bir sistem yok. modacıyı veya tasarımcıyı teyet geçen çekimler oluyor. sen ne yapıyorsun bu konuda?
10:06Simay
kesinlikle doğru diyorsun
ekip çok önemli
Pr için özellikle
10:06Erel
yani sen istediğin kadar şahane tasarımlar yap, berbat bir çekimle sen sen olmaktan çıkıyorsun..

10:06Simay
ve bunlar hep imkansızlıklar içinde gerçekleşiyor
ve en önemlisi de fashion marketing yok
10:07Erel
aynen..

10:07Simay
bunların hepsi zincir
istediğin kadar iyi kolesiyon yap
iyi tanıtım iyi bir ekip iyi bir çekim ve pazarlama yoksa boşuna oluyor herşey
10:08Erel
onu söylüyorum.. yani ben öyle tasarımcılarla tanışıyorum ki; kendini duyurmak istiyor, çabalıyor ama gersini getiremiyor, kötü ekip yüzünden..
ama şu da var, iyi tasarımcıysan er ya da geç doğru kişilerle de birleşiyorsun..

10:08Simay
evt kesinlikle
çevre çok önemli zaten
10:09Erel
peki sen şanslı mısın dersin bu konuda?

10:09Simay
ben bu konuda çok çalışıyorum
ve şanslıyım
etrafımda çok iyi fotoğrafçı arkadaşlarım sanat yöetmenleri grafikerler var
ve her projemde bana destek oluyorlar
ama çevrem geniş olduğu için
bu çok önemli
10:10Erel
bu müthiş bir şey tabii..
her şey bir hayalle başlıyorsa, bu hayalin ne kadarını gerçekleştirdin?

10:11Simay
evt herşey bir hayalle başlıyor ve ben hayallerime yavaş yavaş ulaşıyorum
en büyük hayal bir defileydi ve onu gerçekleştirdim. umarım gerisi gelecek. diğer bir hayal ise kendi mağazam. umarım o da bir gün gerçek olacak
10:13Erel
umarım şu flu ve belirsiz hava dağılır ve hepimiz güzel işler yaparız..

10:13Simay
evtt aynenn::)
10:14Erel
bugün cumartesi ve müthiş bir hava var dışarıda. ne yapacaksın böyle bir günde?

10:14Simay
çalışacam:(
hahha
10:14Erel
hahahaha... al benden de o kadar..

10:14Simay
galata moda'ya hazırlanıyoruz
10:14Erel
yenisi ne zaman olacak?

10:15Simay
akşamüstü de fashion film festivali'ne gidecem
seminerim var
3 haziran'da galata'da
10:15Erel
dano'nun festivali değil mi?

10:15Simay
evt
her sene ben seminer veriyorum
10:15Erel
konuşmalar iç içe geçti:)) 3 haziran'a bir şey kalmadı, eyvahh:))

10:15Simay
bu sene de ordayım
evtt evtt
çok az var
sabah akşam çalışıyoruz
yeni ürünler çıkarıyoruz
10:17Erel
ne güzell... o zaman çalışalım, daha fazla çalışalım.. simaycım, çok teşekkür ederim sohbet için.. en geç galata moda'da görüşeceğiz..:):)

10:17Simay
ben de teşekkür ederim
muhakkak bekliyorum
kendine çok iyi bak sen de
10:18Erel
teşekkürler.. bol şans diliyorum sana..:):)

10:18Simay
sana daaa
10:18Erel
:):)


http://www.sim-ay.com/

Hiç yorum yok: