16 Mayıs 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.13- ARSLAN SUKAN/FOTOĞRAF SANATÇISI


arslan sukan new york photo festival'de "fine art work" kategorisinde finale kalan isimlerden. türkiye onu moda fotoğrafçısı olarak etiketlemeyi sevdi. ben de onu öyle tanıdım. 2'debir'in ilk sayılarında uluslararası moda haftalarında çektiği backstage fotoğrafları bastım. o artık kendisini sanatçı olarak tarif ediyor ve farklı mecraları denemekten hoşlanıyor. festivale nasıl katıldı, nasıl finale kaldı, merak ettim:

Erel
arslan merhaba..
tebrik ederim..

11:54Arslan
tesekkur ederim. demin başka odadaydim. şimdi gordum.
11:55Erel
harika.. aslında vaktin varsa bloga bir kısa röp. yapmak isterim..

11:56Arslan
yarın olsa okey mi senin için?
11:56Erel
bu cumartesi sohbetleri diye bir şey, çok uzun sürmez.. aslında başladık bile..

11:56Arslan
ok. yakalandim desene!
11:57Erel
evet peki bence direkt gündeminde olan konuyla başlayalım.. nasıl oldu? festivale başvurdun sanırım..anlatsana biraz..

11:58Arslan
evet, festivale bir işimi gonderdim. bu sabah kalktığımda ny'ta yaşayan bir arkadaşım email atmis. dün akşam award ceremony'deymis ve arslan tebrikler finalist olmuşsun diye yazmış. ben de 2 saat önce öğrendim yani.. best fine art work kategorisinde.
11:59Erel
müthiş!! nasıl bir fotoğrafla katıldın?

11:59Arslan
istanbul'da çektiğim bir fotograftı. sana gonderirim olmaszsa bir ara.
12:00Erel
sevinirim.. peki moda mı? ya da backstage mi?

12:00Arslan
aslinda bir seri olacak ve sergi olacak ama onlarınn detaylarını şu an tam veremiyorum.
yok yok. fine art category
artık sanatçıyim anlayacağın:)
12:01Erel
zaten öyleydin bana kalırsa.. merak ettim şimdi.. peki sergi nerede olacak, belli mi?

12:01Arslan
onu şu an maalesef söyleyemiyorum. çünkü kesinleşmedi daha.
12:02Erel
anladım.. moda çekmeye devam ediyor musun hala?
12:02Arslan
bir de bu festivalein jurileri çok önemliydi. yani o beni daha da mutlu etti.
12:02Erel
kimler vardı?

12:03Arslan
isviçre modern sanat muzesi direktörü, new york magazine foto editorü, chris boot, fine art books publisher'i
dur birkaç kisi daha var bakiyorum şimdi. 1 sec
12:04Erel
tamam, bekliyorum..

12:04Arslan
ha bir de foto 8 dergisinin founder'ı
12:05Erel
süper.. kaç kişi arasından finale kaldın?

12:05Arslan
valla katilan sayısı milyonlar böyle bir festivale.!
tüm dünyadan
12:06Erel
bu daha da güzel.. cidden çok sevindim ve de işin sanat tarafına geçmene de.. bundan sonra yolum bu mu diyorsun yoksa moda da çekecek misin?

12:07Arslan
aslında ben hiç fazla moda çekmedim. sadece o backstage bir sergi konusuydu ama herkes beni moda fotografçısı yaptı turkiye'de. o backstage serisi de bir kitap olacak. çok onemli dünyadan 5 publisher ilgileniyor. 2 amerika'dan, 2 italya'dan, 1 de fransa'dan.
moda, projesine bağlı olarak çekebilrim. kendimi hiçbir konuda fazla kisitlamak veya kategorize etmek istemiyorum.
12:08Erel
ben de seni öyle tanıdım, o işlerinle.. harika bir seriyi de basmıştık dergide..
zaten fotoğrafın alanı o kadar geniş ki bir sanatçı olarak kısıtlanmak doğru gelmiyor bana da.

12:09Arslan
evet fena degildi. dergi de cok iyiydi bence.
arti ben sadece fotograf olarak degil başka medya'yi da kullanmayi dusunuyorum ve bunun uzerine calisiyorum.
12:09Erel
evet.. gene bir şeyler yaparız.. dergi yeni bir yapılanma içinde. online olarak devam edecek ve özel sayılar basılacak..

12:10Arslan
memnuniyetle.
12:10Erel
ben de büyük zevk alırım..

peki bu sergi dışında başka neler yapıyorsun..
12:12Arslan
acikcasi devamli yeni is uretmeye calisiyorum. bu serginin disinda da yurtdisinda birkac sergim olacak ama henüz kesinlesmeyen seyler hakkinda bir sey soylemek istemiyorum
12:13Erel
peki.. arslancım çok teşekkür ederim bu "sabah" sohbeti için.. görüşmek üzere ve de çokk başarılar..

12:13Arslan
ben tesekkur ederim, cok sagol gorusmek uzere xxx
12:13Erel
:D

http://www.nyphotofestival.com/site

Hiç yorum yok: