28 Mart 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.8- MURAT ABBAS/DJ/MÜZİK YAZARI


murat abbas, nam-ı diğer mabbas'ı bilmeyen yok. o bu ülkenin en rafine müzik insanlarından ve DJ'lerinden biri. radyoculuğu ve çokyönlü dj setleriyle klüplerde veya konserlerde dans ettirmediği kimse yoktur herhalde. murat çalar, siz kendinizi iyi hissedersiniz. "oldies but goldies" partileri onun adıyla anılıyor. taklitlerinden kendinizi sakının yani..

12:17Erel
murat nasılsın?

12:17Murat
slm. iyiyim çok şükür. :9 sen nasılsın?
12:18Erel
iyidir, sonunda bilgisayarıma kavuştum ve de seni gördüm online olarak..cumartesi sohbeti diyi bişi yapıyorum, katılır mısın?
12:20Erel
orda mısın?
kabul edersen, kısa ve acısız olacak, söz:) sonra da benim bloga koyacağım..

12:20Murat
pardon..nedir mevzu? biraz daha açar mısın...
soru cevap mı olacak vs?
12:21Erel
2debir'in blogu var, oradsı için her cumartesi eş, dost ahbap, ünlü, ünsüz insanlarla sohbet ediyorum..evet soru cevap, akışa göre, kasmadan..

12:22Murat
olur tabii
12:23Erel
ok, süper.. o zaman direkt şöyle bir konuya geçmek istiyorum.. bu akşam gene oldies but goldies var babylon'da.. marka gibi bişi oldu, sen ne dersin?

12:25Murat
"gibi"den daha öte bir şey artık. 8. sezonumuzu tamamlıyoruz mayıs ayında. gerek istanbul gerekse istanbul dışında en büyük ilgiyi gören parti serisi haline geldik.
12:27Erel
biliyorum, gibi derken biraz kışkırtmak istedim bu sözleri duymak için:)) ben bayılıyorum o partilere ve de ne bitmez tükenmez bir alan oldies denen şey. sonsuza kadar beslen dur..

12:29Murat
kesinlikle. hatta geçen sezondan itibaren ayda iki kez yapmaya başladık bu partileri ve her seferinde aynı heyecanla çalıyoruz parçaları. sadece babylon'da kendi partilerimizde değil evde de ben parçaları büyük bir zevkle dinliyorum. hatta bir çok parçayı partilerde çalamadığımız için evde dinlemek te büyük keyif oluyor. sonsuza kadar gider bence bu böyle.
12:30Erel
kesinlikle.. ama senin şöyle bir yönün olduğunu da biliyorum. sadece eskiler değil, sen ciddi müzik arşivcisisin ve de yeni olanı sıkı takip ediyorsun.. yani türkiye'deki birçok dj'in yaptığı gibi rehavet içinde değilsin..
12:33Erel
bunun ötesinde yurtdışındaki konserleri kaçırmıyorsun, harika bişi bu.. tabi yazarlık da var..

12:34Murat
haklısın. old skool bir arşivciyim. halen plaklara, cd'lere yasal mp3'lere çok ciddi bir bütçe ayırıyorum. abone olduğum 10'a yakın yabancı dergi var ve hem bunlardan hem de internetten yeni çıkan ne varsa takip ediyorum. rock, pop, elektronik (tüm alt kollarıyla birlikte), indie müzikler..gecem gündüzüm aslında bunlarla geçiyor. ve takip ettiğim tüm müzikleri bütçem elverdiğince satın alıyorum.
12:35Murat
iftiharla söyeleyebilirim ki gerçekten çok hacimli, çok yönlü müthiş bir arşive sahibim ve her geçen gün bu arşivi genişletiyorum. bu sebeple de çı-ok farklı konseptlerde partiler dünzeleyebiliyor ve dj'lik yapabiliyorum.
elektronik müzik dj'liği de yapıyorum veya babylon'da rock party de düzenleyebiliyorum.
yurtdışı konserleri ve festivalleri de bütçemi sonuna kadar zorlayarak takip ediyorum. çevremde benim kadar sık bu tip etkinliklere katılan bir başkasını bilmiyorum açıkçası.
12:37Erel
tam da bunu söylüyorum. benim de tanıdığım başka bir kimse yok sanki.. ama bu konserlere davet de ediliyorsundur muhakkak, yoksa gerçekten para yetmez..:))

12:40Murat
hepsine kendi bütçemle katılıyorum açıkçası. bugüne kadar sadece lily allen konserine guest list'ten girdim. aslında bu tip imkanlarım olmasına rağmen bilet satın alarak sektöre katkıda bulunmayı kendi prensiplerim açısından zorunluluk görüyorum. dışarıdan bakanlar beni sonsuz kaynaklara sahip zannediyor olabilirler tabii. :)) mesela geçen ay iki hafta arayla londra'da farklı konserlere gittim. ee, tabii böyle olunca da...:)))
12:44Erel
bence doğrusu da buymuş gibi.. yani bütün bunları yaparken ahlaklı olmak müthiş.. ama belki de bazı insanların gözüne batan seni farklı yönden zenginleştiriyor.. e tabi bunları paylaştığın bizleri de..

12:45Murat
teşekkürler.
12:47Erel
ben teşekkür ederim.. peki bunca birikimi toplamayı düşündüğün bir projen var mı? mutlaka kalıcı ve elle tutulur bir şeyler çıkacaktır senden diye düşünüyorum.. ne bileyim, kitap gibi mesela?

12:49Murat
yakın bir zamanda -çok geciktiğim- blog'uma açacağım www.mabbas.net adresi üzerinden..güzel ve dolu bir kaynak olacağına inanıyorum. bunun ötesinde biraz daha uzun vadede kitap yazma gibi bir hayalim var tabii...bunun dışında da yine müzik üzerine çeşitli projelerim olacak, onlar da sürpriz olsun biraz.
blog'umu olacaktı bu arada..yanlış azmışım.
12:51Erel
sevindim.. merakla bekliyorum.. çok teşekkür ederim murat bana vakit ayırdığın için..

12:52Murat
rica ederim. benim için zevkti.
12:52Erel
bu akşam kendimi bir doğum günü partisinden kurtarabilirsem, geleceğim mutlaka.. sevgiler

12:53Murat
görüşmek üzere o zaman. sevgiler.
12:53Erel

Hiç yorum yok: