15 Haziran 2009 Pazartesi

ÖLÜM VE GENÇ KIZ


"eğer çok daha sonra gelseydi, gençlik güzel bir zaman olurdu" demişti charlie chaplin. julie delpy aksini söylüyor. "gençliğin huzursuzluğu geçtikten sonra her şey daha güzel oluyor". tabi her şey geçtikten sonra, bien sur, duruma eğlenceli bakmayı da bilmek gerek. yaşam ve yaşlanmakla ilgili güzel oyuncunun düşünceleri max fellmann'ın yaptığı röportajın özetinde..

sayın delpy, yaşlanmaktan çok mu korkuyorsunuz?
ben mi? hayır, niye?
hem yönetmen hem de başrol oyuncusu olarak 17 yüzyılda geçen bir film çektiniz. yaşlanmaktan korkan ve bu yüzden bakire kızları öldürten ve gençleşeceğine inandığı için onların kanlarıyla yıkanan filmin ana karakteri kontesi canlandırdınız.
bu gerçek bir hikaye. tüm dracula hikayeleri de oradan çıkmış.
size bu yüzden sıkça soruluyordur işte. yaşlanmayla başedebilmenin yolu olabilir mi bu film?
yaşlanmaktan çok korkmuyorum. ama sadece dış görünüşleriyle ilgilenen insanlar ilgimi çekiyor. bunun çok trajik bir boyutu var. neticede nafile bir çaba. yaşlanmak istememek o kadar büyük bir yanılgı ki. genç görünmek için insanların kendilerine yaptıklarının ürkütücü etkileri var.
bu da toplumsal bir dayatma. insanlar yaşlanıyor ama gençlik mutlaka korunması gereken bir değer olarak karşımıza çıkartılıyor.
ne kadar büyük bir yanlış anlama, değil mi? insanlar önce yaşlanmak için herşeyi yapıyor ama yaşlanmak istemiyor.
peki o zaman birkaç isim sayalım; siz bana onurlu bir şekilde yaşlananları söyleyin ya da tersini.
okay.
catherine deneuve.
iyi yaşlanıyor. tabi ki elinden geleni yapıyor. ama başkalarının yaptığı gibi 65 yaşında olduğunu söylemekte zorlanmıyor. bence onurlu.
karl lagerfeld.
o bir sanat figürü. yaşlanmak senaryonun bir parçası. beyaz saçlar, ezeli dandy halleri.. yaş onda başka insanlarda olduğundan farklı bir anlam taşıyor. yaş şovun bir parçası daha çok.
sizce yaşlı bir erkek olarak sırf hedi slimane'nin kıyafetlerine girebilmek için deli bir rejim yapmak ne kadar onurlu?
biraz garip tabi ama eğer yapabiliyorsa neden olmasın. hepimiz zayıf olmak istemiyor muyuz?
mick jagger.
hmm. çok eğlenceli. bir teenager sanki. ama bence sorun yok. onur uygun bir kategori değil onun gibi bir adam için.
carla bruni.
çok zor. yüzüne yaptıklarını görüyorum. zaten çok çok önceleri yaptırdı. burnu mesela. onun güce tapınma yönü daha ön planda sanki.
hiç karşılaştınız mı?
evet,evet, tanışıyoruz. gayet hoş birisi. tek kusuru sarkozy ile evlenmiş olması. bu çok komik. obama başkan olunca da fransa da herkes onun üstüne atlayacağına dair iddialara girdi.. hihih
e belki de kocasını gerçekten seviyordur.
tabi tabi. gücün de bununla hiç ilgisi yoktur. bence ileride yaşlanma konusunda ciddi sorun yaşayacak.
julie delpy.
bence gayet yolunda yaşlanıyor. eskiye göre biraz daha yuvarlak hatlı. ama ben de yeni anne oldum. o zaman insan biraz kilo alıyorzaten.
biraz geç anne oldunuz. 39 yaşında. yazık mı? avantaj mı?
yoo, hiç pişman değilim. bence olması gerektiği gibi oldu. eskiden hazır değildim. ama son yıllarda sanki çocuğum varmış gibi yaşıyordum. akşam 10da yatıyordum, sabah 7de kalkıyordum. dışarıya pek çıkmıyordum. öteki adıma geçmem çok doğal gelişti...
thomas bernhard'ı tanıyor musunuz?
tabii ki. fransa'da da bilinen biri.
onun şöyle bir cümlesi var, ölümü düşününce, gerisi çok komik, diye..
çok doğru. konumuzun ironisi de bu zaten. komik şu demek: küçük, kıyaslandığında küçücük. ve de şu demek: gülünesi..

Hiç yorum yok: