23 Ocak 2010 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.30-ÖVÜNÇ CİRELİ/SHOWHOW ORTAĞI


övünç cireli eğlenen ve eğlendirmesini seven biri. yıllar önce 2'debir'in parti projelerinde yaptığımız işbirliklerinde tanıştım onunla. efes pilsen'in event'lerinden sorumluydu. oradan ayrıldı. tolga dizmen ile birlikte showhow'u kurdular. derdi ve tasası değişmedi. yine insanları eğlendirmek ve yeni fikir ve projelerle insanların hayatlarını renklendirmek, değer katmak istiyor. sun.day.sky festivalinden sonra showhow "art by chance" projesiyle gündemde...

ovunc cireli: çok evci ve cici bir gün.. insanın evden çıkası gelmiyor, ne güzel..

erelada: hem de nasıl.. benim evden harika bir görüntü var.. maçka, kar lapa lapa.. müthiş!!

ovunc cireli: parka gidilir rüzgar kesilirse. maçka parkında kardan adam yapmaca, tepsi torba ile kaymaca..

erelada: hahahaha.. iyi fikir..

ovunc cireli: bu arada ilk partinizi yapıyorsunuz. hayırlı olsun eğlenceli olsun

erelada: evet evet çok heyecanlı, umarım hava muhalefeti yüzünden terslik olmaz.. parti demişken, sen de öyle bir adamsın,
fikir ve eğlence bir arada olan işler seviyorsun..


ovunc cireli: entertain etmeyi çok seviyorum. aslında herkeste olan bir duygu.. yaş günü kutlamaları ile her sene beslenen bir duygu herkes için.

erelada: :) doğru.. aslında en taze konu, şu anda sizin türkiye'ye getirdiğiniz festivali konuşalım.. çok heyecanlı..

ovunc cireli: sun.day.sky çok eğlenceli yazması bile.. sun.day.sky'dan mı bahsediyorsun?

erelada: ben art by chance'i kastettim.. nefis bir proje..


ovunc cireli: yaa evet. biz de ilk duyduğumuzda çok iyi bir fikir olduğunu düşündük. ve bu sene 2. si olacak festivalin nasıl kar topu gibi büydüğüne de şahit oluyoruz. art by chance'e gelince, filmi üreten, yayınlayan, sponsor olan ve izleyen, yani karşılaşan herkes için çok heyecanlı..

erelada: en heyecan verici olan tarafı bir şey yaratmak, kurmak ve büyüdüğünü görmek.. bir değer yaratmak bence..

ovunc cireli: evet.. geçen sene fikir ortaya çıkıyor ve 13 ülke 70 şehirde "art by chance" gösterime giriyor. bu sene 20 ülke 100'ün üzerinde şehirde yaklaşık 10.000 ekranda 30 sn'lik filmler oynuyor. yani fikir seviliyor ve kolayca yayılıyor..

erelada: muazzam! böylece pekçok genç yetenek için de alan açılmış oluyor.. böyle şeyler çoğalmalı..

ovunc cireli: evet oldukça genç insanların farklı teknikler kullanması çok güzel ve ilham verici.. genelde üniversite öğrencileri katılıyor veya yeni mezunlar..

erelada: katılım nasıl? şimdiden hareket vardır mutlaka..

ovunc cireli: türkiye de şu anda next generation medyanın sahip olduğu yaklaşık 600 ekran. hillside ile işbirliği içine girmek üzereyiz. güzel gelişmeler oluyor.. ocak ayında katılım çağrılarına başladık, şimdiden gelmeye başladı ama klasik bir son dakika sendromu olacağını düşünüyorum. mart ayı sonunda katılım bitiyor dolayısıyla mart ayı film yağacaktır eminim..

erelada: evet, evet.. "burası türkiye sendromu"..:) .. eminim süratle ilerleyecektir.. peki sana bir şey soracağım, istanbul 2010 ile ilgili ne düşünüyorsun? yani istanbul'un kültür başkenti olma meselesine kişisel bakışın?

ovunc cireli: gülüyorum. nedense ilk duyduğum zaman aklıma geliyor, yaklaşık 4 sene önce. ben bu işin bir yerinde olacacağım dedim hırsla

erelada: aynen..hahaha. sonra ne oldu?

ovunc cireli: şimdi ise duyduklarım, olanlar ve gelişmelerden dolayı uzaklaştım. bazı işler için teklif verdik konuştuk ilerledik ama enerji uyuşmadı anlaşılan. aslında benim hissettiğim içeride hep bir karışıklık olduğuydu..

erelada: gerçek değil gibi.. ilüzyon daha ziyade.. kimin enerjisinin uyuştuğu da ortada zaten..

ovunc cireli: evet ilüzyon ama umarım en azından istanbul kültür sanat hayatı için kalıcı bir mekan, düzenleme olur, yeni sanatçılar yeni olanaklar çıkar diye düşünüyorum sadece. pozitif olsun her şey!

erelada: umarım öyle olur ama bizim istanbul kültür sanat hayatına 2010 halüsinasyonundan bağımsız vereceklerimiz var diye düşünüyorum..

ovunc cireli: evet çok var daha..

erelada: istanbul'da en büyük ihtiyaç nedir sence?

ovunc cireli: huzuuuur

erelada: hahaha.. çok zor!! :) büyük şehirde huzur aramak??

ovunc cireli: ya zor olduğunu biliyorum ama çok hasta insan var gerçekten.

erelada: daha organize bir şehir olmakla alakalı, o yüzden zor.. ama doğru.. bosphorus hasta zaten hep..:))))

ovunc cireli: istanbul da ne lazım, bilmem, bilemedim ama bilinçli tüketici lazım, o kesin.

erelada: bazen şöyle düşünüyorum.. geçici olarak istanbul'u isveçlilere versek.. gelseler, biz de oraya gitsek.. değiş tokuş yapsak.. mesela birkaç yıl.. fena olmaz.. huzur dediğin için söylüyorum.. :)

ovunc cireli: farketmez yine aynı insanlarla olduktan sonra sanırım.. :)

erelada: sorun insan malzemesi yani..

ovunc cireli: baktığında adamlar da huzurdan sıkılmış. buraya geliyor, karmaşıklığa aşık oluyor ve kalıyor... ya bu yazışma gittikçe derinleşiyor ama erel, zorlanmaya başladım. ben o kadar derinlerde kaybolurum..

erelada: hahaha.. daha fazla bunaltmayacağım seni.. hızlı sorulara geçelim..

ovunc cireli: ok

erelada: en deli fikrin neydi?

ovunc cireli: bak bu da zor.. snowboard kayarken delilik yapardım..

erelada: ne gibi?

ovunc cireli: oradan buraya atlamak gibi... delikanlılık zamanı işte..

erelada: hahaha.. snowboard zaten öyle bir şey değil mi? oradan buraya atlıyorsun hep..

ovunc cireli: o zamanlar çok güzeldi aslında delilik açısından. her an deli bir şey yapmak. mesela bağdat caddesinde bir taraftan diğer tarafa hentbol topunu atarak oynardık insanların arasında. aynı şekilde frisbee. arabalar çarpardı, özür falan dileyip devam ederdik :)

erelada: bu delilik bak.. caddeyi bildiğim için..snowboard'dan da tehlikeli..

ovunc cireli: ne bileyim, delilik ansızın gelebiliyor, çok kimyasal bir durum. tabi bu durum entertain etmek fikrinden de çıkıyor.

erelada: ne güzel bu coşkun işine de yansıyor bence.. peki 5 yıl sonra nerede olacaksın?

ovunc cireli: sanırım showhow şirketimiz ile çok sevdiğimiz fikirleri hayata geçirdiğimiz festvallerimiz, şenliklerimiz ve projelerimiz olacak.

erelada: yani şirket büyüyecek.. o zaman başarı önemli senin için..

ovunc cireli: yurtdışından farklı ortaklıklar ve sinerji ortaklıklarımız olacak gibi gözüküyor. showhow da idea to entertain motto'lu işlerimizi arttıracağız. farklı yönlere sapacağımız günler de gelecek bunu biliyoruz. o zaman showhow değil farklı bir isim altında değişik projeleri hayat geçirmek istiyoruz. digital sanal ortamlar gibi. bizi çok heyecanlandıran işler var ilerisi için..

erelada: hepsi sırayla..:)

ovunc cireli: hayal kurmak güzel. evet sırasıyla..

erelada: her şeyin başı hayal kurmak bence de.. yoksa bankacı olurduk sanırım..

ovunc cireli: kesinlikle kurdukça gerçekleşiyor.

erelada: biz chat yaparken dışarıda göz gözü görmüyor kardan.. övünçcüm çok teşekkür ederim sohbet için.. sen şimdi kartopu oynamak istiyorsundur, eminim.. :)

ovunc cireli: woooow, evet yaaa.. çok güzel yağıyor, yaşasın.. ben teşekkür ederim erelcim..

Hiç yorum yok: