25 Nisan 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.11- TOLGA AKYILDIZ/GAZETECİ/YAZAR


tolga'yla ilk görüşte ruhdaşlıkdı bizimkisi.. ben free-lance gazeteciyim, o ise doğan grubunun dergi kanadının kaptanlarından. birkaç derginin yayın diröktörü ama max dergisi onun için de benim için de özel, çok özel.. elle dergisinin arka sayfasında ilişkiler üzerine yazıyorum. bir de ayın röportajlarını yapıyorum o sıralar ama aklım max'de.. tolga yaz dedi, ben de yazdım. belki de en sivri en ters köşe yazılarım orada yayınlandı.. derken dergi kapandı, ben milliyet cenahlarına geçtim. o ise hürriyet'te kaldı. zaten hürriyet'in köşe yazarıydı. müzik denen hadise ondan sorulurdu, hala da ondan soruluyor.. o da benim gibi bir ikizler insanı olarak, sürekli bir şey üretmesi gereken insanlardan. yetinmeyen, çalışmaktan usanmayan bir insan evladı. sempatik, yeri geldiğinde ısıran ama yaptığı işi sonuna kadar sahiplenen ve iyi yapan ender bulunan kumaşlardan.. memnuniyetle kabul etti tolga röportaj teklifimi. işte aramızda geçen sohbet, yine virgülüne dokunmadan. herkese iyi hafta sonu diliyorum..
12:03Erel
tolgaaaa

12:03Tak
evet canım
12:03Erel
naaber?

12:03Tak
iyi tatlım senden
12:04Erel
iyi iyi, süper.. tolgacım hadi cumartesi sohbetini seninle yapalım..
benim blog için her cumartesi sohbetler oluyor..

12:04Tak
yapalım nası yapıcaz
12:04Erel
2'debir blog
burada yapacağız

12:04Tak
yapalım
12:04Erel
ben de bloga koyacağım
doğal, doğaçlama..

12:05Tak
tamam
12:05Erel
süperrr
seninle en son max dergisi zamanı birlikte çalıştık ve ne kadar uzun zaman oldu, farkında mısın..

12:06Tak
evet yıllar geçti
bu soru mu, başladık mı
ona göre cevap vericem
12:06Erel
evet evet, başladık, sohbet ediyoruz..

12:06Tak
tamam cevap veriyorum
12:07Erel
hahahaha

12:07Tak
çok güzel hatırladığım yıllar... Senin yazılarına da bayılıyordum Max'ta.
12:07Erel
ve de nasıl zekle yazıyordum.. gene öyle yazmak istiyorum ama dergi yapmaktan vakit kalmıyor..aklından olsun ama, değerlendir beni :))
12:08Tak
ben de dergi yapmayı bırakalı çok oldu, artık dergi yaparsam sokakta birşeyler yapmayı düşünüyorum; ters gelecek, can sıkacak birşey,,,
12:09Erel
o kadar iyi anlıyorum ki, ben de plazalardan bıkıp kendi dergimi yaptım, biliyorsun

12:09Tak
seninle iş yapmak her zaman keyifli olur, tabii sen de sokağa çıkarsan
biliyorum biliyorum çok da güzel yaptın
12:09Erel
ben hep sokaktayım, ruhen ve fiziken..

12:09Tak
onu da biliyorum, benim sokağıma gelirsen birdirbir oynarız diyorum
12:10Erel
hemen gelirim sokağına..artık birdirbir mi oynarız ne yaparız bakarız o zaman..

12:10Tak
next
12:11Erel
peki o zaman sen kendini biraz 'ötekileştirme' yolunda mısın, doğru mu anlıyorum?
mass medya'dan öteki medyaya??

12:12Tak
ötekiydim galiba zaten, ondan biraz uzaklaştım. kendimi eskisi gibi mutlu hissetmediğimi fark ettim, gençliğimdeki heyecana, meraka geri dönmek istiyorum. medya mecrası hiç önemli değil.
12:12Erel
ama halihazırda doğan bünyesinde çalışıyorsun, öyle değil mi?

12:13Tak
elbette 9 yıllık hürriyet yazarıyım
kast ettiğim o değil, dergicilik anlamında söyledim
köşe yazarlığı son derece başına buyruk birşey ondan bir şikayetim yok..
12:13Erel
anladım ve de biliyorum tabii ki.. ama dergi işlerini oralarda yapmak dergiciliğıin ruhuna ters gelmiştir oldum olası..

12:14Tak
bu işe çocuk yaşta fotokopi müzik dergileri yaparak başlamış biriyim. benim gibi delilerle yaptığım fotokopi dergilerden bir tanesinin el dağıtımıyla 7000 satışı vardı
o heyecanı yaşamış biri kolay tatmin olamıyor
çok ezbere yapıyorlar artık işi
dergileri yapanlar okuyanlardan daha fazla birşey bilmiyor, önerecek bir hayatları bile yok ki
ben simdiki dergilerin büyük çoğunluğunu yöneten zihniyete inanmıyorum en başta
12:16Erel
kesinlikle.. ve de copyright dergi diye bir şey koydular önümüze, insanların yaratıcılık alanları iyice daraldı.. derginin ismi var, gerisi doldur boşalt mantığında ilerliyor.. öte yandan copyright da olsa, rolling stone'u bile ayakta tutmayı başaramadı bu ülke..
onun da formatı belliydi ama müzik seven, yazan pekçok insan için heyecanlı bir şeydi..

12:17Tak
yazık oldu evet; okuruydum... zaten yıllardır beraber çalıştığım arkadaslarımın yaptığı bir dergiydi
12:18Erel
benim asıl inanamadığım, insanların, özellikle de yayıncıların kendi kontent'lerini yaratamaması..

12:19Tak
o kontentleri yaratacak bir yaşam sürmüyorlar ondan
12:20Erel
haklısın..bu kadar kısırız.. illa dışarıdan bir şey alıp uyarlama kolaycılığı var.. bizde komedyenler bile taklitçilikle varediyorlar kendilerini.. adamın kendisi yok..

12:21Tak
seni tenzih ederim, kendimi etmem :))
12:22Erel
diğer yandan bir bant dergisi var, müzik yayınlarını konuşacak olursak ya da bir roll.. o adamlar ise tam da dediğin gibi, yaşadıkları hayatın içinden konuşuyorlar, buna da samimiyet deniyor kısacası.. reklam veren nezdinde piyasa değeri olmuyor o ayrı..

12:23Tak
iste demin dediğim gibi fanzincilikten gelen biri olarak farklı bir heyecan arıyorum... ancak o zaman yeniden dergi yaparım
ben. yaparsam da reklamveren nezdinde değerli olur.
12:25Erel
vaaayy.. bence de olur.. senin de benim de profesyonel hayat tecrübemiz olduğu için meseleye her yönünden bakabiliyoruz. bu da iyi bir şey.. ve de müzik dergiciliğinde hala büyük fırsatlar olduğunu düşünüyorum.. yıllar sonra orada yollarımız kesişir bak..

12:25Tak
başka dergilerde de olabilir
ayrıca yolumuz da hiç ayrılmadı zaten
12:28Erel
haklısın, bence de hiç ayrılmadı.. sadece biraz uzak düştük birbirimize.. ayrıca insanların piyasa işlerinden sıkıldıkları da ortada, dergi satışlarına bakınca.. kimse yemiyor ve de reklamverenler de dönemin artık "kişisellik" dönemi olduğunun farkında. bu yüzden internet tv'cilği de yakında önemli bir kulvar oluşturacak. insanlar tamamen özel isteklerini doyuran mecralar istiyorlar artık..

12:29Tak
evet, o da projelerim içinde yer alıyor
12:29Erel
benim de..

12:29Tak
orda buluşuruz kestirmeden
cicim benim çıkmam gerek
nası yapsak
daha devam mı
12:30Erel
evet, değil mi..bizim kuşak internet'i tam yakalayamadı aslında ama ben internetin gücüne inanıyorum ve de ilgim daha çok o yönde..

12:31Tak
benim de çok ilgimi çekiyor ve orada işs yapacağımı biliyorum.
12:31Erel
süperr.. çok teşekkürler tolgacım, buluşalım, görüşelim.. öptüm seni çokk..

12:32Tak
tamam tatlım
eksik gedik olursa tamamlarım..
12:32Erel
yoo.. gayet iyi böyle..zaten pek bir yerine dokunmuyorum, özelliği de o zaten röportajların..

12:33Tak
tamam, konusalım arayı açmayalım
12:33Erel
:)

Hiç yorum yok: