18 Nisan 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.10- BEGÜM KARAHAN/DERGİCİ/YAZAR


begüm karahan, şu anda istanbul'da elden ele dolaşan ZERO dergisinin editörü. barış bilenser'in yayın hakkını alıp, uzun uğraşlar sonucu italya'dan türkiye'ye getirdiği derginin acayip meraklısı var. istanbul'un en alternatif şehir rehberi ZERO nedir, ne değildir, arkasında kim var, hepsini sordum. ama şunu eklemem gerek, bu röportaj ZERO'nun verdiği ilk ve son röportaj olacak. zira italya'da da olduğu gibi ZERO'nun kahramanları yüzleriyle değil, işleriyle bilinmek istiyorlar. dolayısıyla çok özel ve biricik bir sohbetle karşı karşıyasınız..
12:18Erel
begüümm..günaydın, yani benim için öyle nasılısın?

12:20Begum
süper
12:20Erel
tahmin ediyorum, harika bir dergi yaptın/ız.. dün sonunda elime geçti..ZERO!! alternatif istanbul guide'ı diyebilir miyiz?

12:21Begum
kesinlikle
12:21Erel
peki, ben hikayesini biliyorum ama sen anlatsana, nasıl oldu, nasıl başladı? kimler var arkasında?

12:25Begum
Zero 12 senedir İtalya'da yayınlanan ve şu anda italaya'nın 8 şehrinde 2 haftada bir yayınlanan, tabiri caizse bir marka olmuş, her sayıda ünlü markaların konseptlerini kullanarak, kendi özgün kapak tasarımlarıyla dikkat çeken bir alternatif bilgi kaynağı.
12:26Erel
harika, bir benzeri de yok şu anda memlekette; timout'u saymazsak.. bir de tabii lecool'u..

12:26Begum
Üniversiteden arkadaşım barış bilenser'le beraber başladık bu işe. Uzun süren bir süreçten sonra derginin lisansını alıp istanbul'u da aktif bir hale getirmek amacıyla giriştik..
12:28Erel
peki diğer dergilerde olmayan, ZERO'da olan nedir sence?

12:28Begum
time-out ve le cool tabii ki senelerdir var ama ikisinin birleşimi gibi görebileceğimiz ve cebimizde taşıyıp her an yanımızda olacak bir dergi aynı zamanda. ZERO'nun çok yakında yapılacak konsept partileri olacak. yer yerinden oynayacak.
12:30Erel
harika.. zaten artık o bir bütün.. 2 haftalık bir yayın değil ama henüz öyle değil mi?

12:32Begum
şu anda aylık yayınlanıyor ama 2 haftalık olması için çalışılıyor fakat bağımsız bir dergi olduğu için daha güçlenmesi ve desteklenmesi gerekiyor
12:33Erel
tahmin ediyorum ama emin ol çok kısa sürede o destek gelir.. internet ayağı da önemli, orada da olmalısınız bence..

12:34Begum
Websitemiz www.zeroistanbul.com çok yakında açılacak.
12:35Erel
begümcüm, sen daha önce neler yaptın, neredeydin etc. biraz anlatana..

12:37Begum
Bilgi üniversitesi işletme bölümü mezunuyum, daha önce moda sektöründe çalıştım, hala freelance moda yazıları yazıyorum.
12:37Erel
artık sadece dergicisin ama değil mi? fena bulaşıcıdır dergicilik, kurtulamazsın..

12:41Begum
aslında moda ile dergicilik biraz yakın geliyor, kumaş ve kağıt, bana dergicilik sadece biraz daha interaktif geliyor. Üstüne daha çok konuşulup daha çok kritik veya tebrik alabiliyorsun.
12:43Begum
Bir de ZERO gibi bir dergi; 40 000 adet basılan ve bir sürü insanın elinde olduğunu düşünürsen. Herkesin de bir düşüncesi olduğunu düşünürsen.. daha çok düşünmemiz ve üretmemiz lazım.
12:43Erel
aynen öyle.. ZERO gibi, ele avuca gelen, ücretsiz dağıtılan, smart bişi istanbul'da tutar, hatta başka şehirlere bile yayılabilir bence.. ben de elimden geleni yapmak isterim, biliyorsun..

12:45Begum
Kapımız sizin gibi üretkenlere her zaman açıktır.
12:46Erel
çok teşekkür derim sohbet için.. akşam beat'e geliyorsun değil mi? bengi ve evrim çalıyor..
biraz reklam yapalım:))

12:47Begum
şu anda gelicem gibi görünüyor, modum modum...
12:47Erel
:))) ok.. çooookkk teşkrler.. öptüm seni ve de bol şans!!

12:48Begum
sevgiler ve saygılar:))

Hiç yorum yok: