18 Temmuz 2009 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.16- SEHER SANDER/MAKE-UP ARTIST/RUJ'UN KURUCUSU


seher sander make-up sanatçısı. almanya'da eğitimini aldıktan sonra türkiye'de yıllarca reklam ve moda piyasasında çalıştı. 2'debir dergisi'nde de harika işler yaptık birlikte. RUJ isimli bir dükkanı var. yaratıcılığını ve uzmanlığını artık kendi bağımsız kalesinde yürütüyor. "sevmediğim işi yapmamak beni canlı tutuyor" diyor..

Erel
sehercim, günaydın

11:12Seher
ola
nasılsın?
11:13Erel
naber? v aktin varsa cumartesi sohbetini seninle yapalım, 2'debir blog için?

11:14Seher
hımm nasıl yazışaraksa, çok zor yazıyorum
11:16Erel
evet, burada yazışarak.. zor yaz ne olacak ki? istersen bir kahve koy kendine..

:):)
ben de koyayım, bir sigara..
zaten çok uzun sürmez

11:17Seher
aaaaah tamam. hadi bakalım.
11:17Erel
zaten başladık bile..:):)

neler yapıyorsun?
11:18Seher
kahve
11:18Erel
hehehe.. tamam

11:23Erel
geldin mi?

11:23Seher
tatilden döndüm.RUJ da çaiışıyorum
11:24Erel
nasıl gidiyor RUJ?

11:26Seher
RUJ gayet iyi gidiyor. yavaş ama çok keyifli.İlerlemek yeni şeyler eklemek, bunları başarabilmek zevkli.
11:28Erel
harika.. sen yıllardır moda işinin içindesin. hatta kalbindesin. modanın gizli kahramanlarından.. biraz anlatsana seni, RUJ'u.. nasıl oldu? nasıl başladı?

11:48Seher
almanya'da 18 yaşında güzel sanatlar akademisine girdim. 28'inde çıktım. bu arada okulda maskeler yaparken "die maske" adlı okulla tanıştım. burada4 sene hem öğrenci hem asistan oldum. sonra da bu mesleğe devam ettim. RUJ'u yıllarca kafamda kuruyordum.12 yıl moda, reklam, film çalışmalarından sonra bir gün eski dolap sokak'ta bu dükkanı gördüm ve tamam dedim. erkmen savaşkan mimar olarak muhteşem bir iş çıkardı. eray makal kurumsal tasarımını yaptı ve RUJ başladı.
11:50Erel
RUJ'un felsefesi nedir ve de bağımsız olmaya karar verdiren asıl niyet?

12:04Seher
RUJ bir makyaj stüdyosu, RUJ'da saç da yapılıyor ama kuaför salonu değil. her servis randevuyla veriliyor. makyaj danışmanlığı, makyaj eğitimi, makyaj partisi, toplantısı, body painting yapılıyor. fotoğraf çekiliyor. peruk, aksesuar vs. gibi şeylerin satıldığı bir dükkan. makyaj kursları ilerledikçe yeni makyaj sanatçılarıyla gelişmeyi planlıyorum.
12:09Erel
süper.. peki dergilerle çalışıyor musun hala?
çünkü editoryal çekmek bu işin önemli bir parçası, biliyorsun..

12:13Seher
evet, arada çok güzel işler oluyor. editoryal çekimler adına. çok zevk alıyorum. sevmediğim işleri yapmamak beni canlı tutuyor.
12:16Erel
ne güzel söyledin.. umarım bu kriz dalgasını da çok yıpranmadan aşarız.. peki senin dışında bir ekip var mı RUJ'da, başka sanatçılar?

12:26Seher
evet, kriz dalgası olduğunda insanlar daha birbirine yaklaşıyor. bir iyi yanı bu. sakin olmalıyız. Ruj ekibi 4 kişi. biri aynı zamanda moda tasarım yapıyor, biri sinema okuyor, biri heykel yapıyor... ekip ağır gelişecek.. yoksa atardık salona 3 5 föncü, 2 manikürcü.... ama ekip ruhuna geçebilmek zor ve değerli bir şey. getirisi çok. aynı t-shirt'ü giyip ekip olunmuyor!!
12:29Erel
haklısın.. bence de kriz zamanları insanlara sindirerek yaşama şansı da veriyor. gözü dönmüşlerin bile oturup düşünebilecekleri bir zaman aralığı.. iyi değerlendirmek lazım. belki kalitenin zaman ve emekle alakalı bir şey olduğunu anlamak için de iyi fırsat..

12:33Seher
yaratıcılık kesinlikle kazanacak ve emeğin karşılığı alınacaktır. buna inancım tam.
12:35Erel
benim de öyle ama ben bunun bir taraftan uyanık ve diri olup diğer taraftan yavaşlamak ile mümkün olduğunu düşünüyorum. hız içinde gözden kaçan çok fazla değer var..

12:40Seher
evet yavaşlamak iyi gelebilir. neşe ve sevgiyi kaybetmemek işin en zor kısmı.
12:44Erel
kesinlikle.. ve inanç.. inanç olmayınca hiçbir şey mümkün değil.. insanın hayal ettiği ve inandığı bir işi yapması kadar da güzel bir şey yok hayatta.. sen de bu insanlardan birisin..

12:44Seher
Ah madam!!!
12:45Erel
sehercim, çok teşekkür ederim vakit ayırdığın için.. seni yordum, farkındayım.. ama çok zevk aldım.. bir de web adresini söylersen sevinirim..

12:47Seher
www.ruj.com.tr .tek parmak yazmama dayandığın için ben teşekkür ederim.....
12:48Erel
hahahah.. sana güzel bir haftasonu diliyorum.. görüşmek üzere..

12:48Seher
hoşçakal!!!!
12:48Erel
:):)

Hiç yorum yok: