3 Aralık 2008 Çarşamba

christie's'de büyük paralarla gençlik günleri geri geliyor





inanın, büyümeyi denedim. her denememde sadece yaş aldım ama büyümedim. böyle de gidecek, biliyorum. biraz büyüklük tasladığım oluyorsa, çocuğuma karşı oluyordur. çocuğum bana yaşımı başımı hatırlattıkça, daha da küçülüyorum sanki. zevklerim pek değişmedi. dinlediğim müzikler gelişti. daha iyi bir müzik dinleyicisi oldum. ama eskiler ayrı. sex pistols gibi.. büyümeyi becerebilmiş insanlar var tabi. ancak gene de eskide bıraktıkları hayatları parasını vererek geri istiyorlar. nasıl mı? dünyanın en dev mezatçısı christie's aracılığıyla mesela. hayata karşı itirazları içlerine kaçmış adamlar, sex pistols gibi allahına kadar protest adamların herhangi birşeyine servet akıtmaya hazırlar. hele ki birtakım kültleşmiş efsane isimlerin, nefeslerinin geçtiği, ellerinin değdiği özel parçalar için kesenin ağzını açmış divane gönüllü psödo punk ruhlu yeni zenginler delirmiş vaziyette. sex pistol'ın ilk afişine 3500 dolar, beastie boys'un orijinal albüm kapağına 30 bin dolar, bob dylan'ın orijinal el yazması bir şiirine 12 bin dolar verebiliyorlar.. (fotoğraflarda christie's'in kataloğunda yer alan nesnelerden örnekler görebilirsiniz.)

Hiç yorum yok: