15 Mayıs 2010 Cumartesi

CUMARTESİ SOHBETLERİ VOL.34-GENCO GÜLAN/SANATÇI



biz genco ile basının cilasızdan cilalıya geçişinden beri tanışıyoruz. yeniyetmelik geride, iş hayatı tazece. haftalık dergi aktüel'in oluşum aşaması. biraz "gavur" ve "ayrıksı" tavırlı adamlarız. ne onun söylediğini anlıyorlar ne benim.. geçti o yıllar.. genco gülan kavramsal düşünen, kavramsal sanat yapan sanatçı, hoca ve taze/güncel fikir ve işleriyle istanbul'u zenginleştiren bir isim... önümüzdeki hafta tiyatro festivali kapsamında bir video performansı/belgesel tiyatro gösterisi gerçekleşecek, haberiniz ola...

Me
yesss..


11:35amGenco
heyo
nasılsın?

11:36amMe
galiba iyiyim, havanın serinlemesi bana iyi geliyor..
biraz nordik bi insanım galiba, sen?


11:37amGenco
garip biraz havalar..

11:37amMe
aslında havaları konuşmak da artık gereksiz, kabul etmeli ozon delindi, ısınıyoruz, deliriyoruz etc..
sen ne kadar delirirsin?


11:38amGenco
hmmm...Türkiye'de sanat yapmak zaten delilik kabul ediliyor.

11:39amMe
peki sen sanatta ne kadar delirdin?


11:40amGenco
İstanbul Tiyatro Festivali'ne bir gösteri hazırlıyorum. Gel gör: http://www.iksv.org/tiyatro/program.asp?EID=10

11:41amMe
öyle mi? gelirim mutlaka, inceleyeceğim sohbet bitince.. o zaman hazır güncel bir konu varken biraz anlatsana..


11:45amGenco
Projenin ismi CADAQUÉS. Bir video performans. Oyuncular "ölüm" temalı 12 adet video röpörtajı ses ve görüntüye getiriyorlar.

11:46amMe
cadaques'ın anlamı nedir?
cehalet işte..


11:49amGenco
CADAQUÉS güney İspanya'da gerçeküstücü sanatçıların, (örneğin Dali, Duchamp, Bunuel gibi...) buluştukları bir sahil kasabası. Ben ismi gerçek hikayeleri anlatırken bir metafor olarak kulanıyorum.

11:52amMe
delilik üzerine konuşurken bu gösteriden bahsettin, o zaman alakalı bir konu, öyle mi?


11:54amGenco
Evet ve hayır ve evet ve hayır.

11:57amMe
anladım, git, gör, kendin değerlendir diyorsun yani... genco facebook'dan sonra birbirimizi, verdiğimiz tepkiler, işaret ettiğimiz konular üzerinden daha farkeder hale geldik bir bakıma.. sen genel olarak kızıyorsun, ne dersin?


11:58amGenco
Kızgınlıktan daha çok kendini ifade diyebiliriz. FB'deki durum kısmını 2000
kişinin okuduğu bir gazete köşesi gibi de düşünüyorum.

12:00pmMe
haklısın, ben de öyle düşünüyorum.. paylaşmak, derdini anlatmak, görünür de olmak bir yandan..
12:02pmMe
bu cumartesi sohbetlerinin "kötü" yanı spontan olması biraz.. sen de daha çok söz değil, yaptıklarıyla kendini ifade eden bir adamsın.. istanbul'da işleri ve yaptıklarıyla ruhdaşın olduğunu düşündüğün kimse var mı diye sorsam..


12:02pmGenco
Derdini söylemeyen derman bulamaz.

12:03pmMe
doğru!


12:04pmGenco
istanbul'da yok ama istanbul'la var ruhdaşlığım...
şehir benim arkadaşım.

12:05pmMe
seviyorsun bu şehri..


12:06pmGenco
seviyorum evet ama bu bir "love and hate" ilişkisi...hala fırtınalı bir aşk var aramızda hatta karım bile hala kıskanıyor bizi...

12:08pmMe
öteki kadın istanbul!.. "öteki" konusu narin bir konu, esner gider..
istanbul o kadar tehditkar mı sence?


12:11pmGenco
bir de New York var kendimi bu kadar içinde hissettiğim...istanbul'un kızgınlığını köprünün uğultsunda duyarsınız ancak...

12:13pmMe
ya da kalabalık sokaklarda gözlerde.. taksicinin virajı dönmesinde, konuşmaların hoyratlığında ve savurganlığında.. yine de seversin istanbulu, ruhunun karmaşasını en iyi o bastırır çünkü..


12:15pmGenco
ben istanbulu çok seviyorum ama aramızdaki karşılıksız bir aşk.

12:16pmMe
çoğumuzun öyle galiba..


12:16pmGenco
aynı Türk filimlerinde olduğu gibi...saatlerce bekletiyor beni trafikte, martılarını göstermeden hemen önce...

12:18pmMe
ne güzel söyledin.. bekliyoruz, öteki yüzünü görmek için hep bekliyoruz.. sen avrupacı mısın, amerikacı mı peki?


12:19pmGenco
c) her ikisi de d) hiç biri

12:21pmMe
peki gencocum, çok teşekkür ederim vakit ayırdığın için.. galata'da görüşelim bir ara, martıların orada..


12:22pmGenco
OK. pazartesi 20:30'da da provaya davetlisin...

12:23pmMe
heyyyy.. süper.. o zaman 6'daki röportajımı süratle yapmalıyım..

Hiç yorum yok: